Treść czy forma, czyli istota kosmetyków
W dobie profesjonalnych reklam i wyszukanych akcji marketingowych nie sposób uzyskać rzetelne informacje o danym produkcie.
Współczesne reklamy bowiem oddziałują w zdecydowanej mierze na nasze emocje, a nie odwołują się w żaden sposób do naszego intelektu.
Z tego powodu zbyt wiele osób koncentruje się na formie przekazu, a nie na jego treści.
Podobnie jest w przypadku kosmetyków, które oceniamy na podstawie zapachu, opakowania czy konsystencji.
Trzeba jednak pamiętać, iż kosmetyki mogą pośrednio wpływać na nasze zdrowie, a nie zawsze najsmaczniejsze dania są zdrowe! Kosmetyki naturalne zwykle mają odmienną konsystencję i zapach od tych kosmetyków, które stosujemy na co dzień.
Nie oznacza to jednak, iż są one gorsze.
Wręcz przeciwnie! Duża ilość kosmetyków naturalnych nie posiada w składzie konserwantów, detergentów czy parabenów.
A najlepsze z nich pozbawione są nawet śladowych ilości alkoholu.
Warto zwracać uwagę na skład naturalnych kosmetyków, a nie ich wygląd.